Pembe Renk Görmekten Bıktıran Barbie Filmi İzleyicilerinden İlk Tepkiler
Barbie sadece bir oyuncak markası değildir. Nesiller boyu yaşamış ve dünyadaki her kültür ve toplum tarafından iyi bilinen, iyi bilinen bir kültürel efsanedir. bu efsanenin Büyük ekran için şimdiye kadar yapılmış en iyi uyarlama.sonunda çıkıyor.
Christopher Nolan’ın yeni sineması giriyor ama aynı hafta sonu. oppenheimer gösteride olacak. Her iki sinema da hayranlarıyla salonları dolduracak ve ülkemizde 150 TL olan bilet fiyatlarına rağmen uzun bir süre sonra salonları muhtemelen ilk kez bu kadar dolu göreceğiz.
Bu hafta sinemada Oppenheimer’ı izleyenler ve Barbie’yi izleyenler sinemadan şu şekilde ayrılacak:
Oppenheimer’a çoğunlukla olumlu eleştiriler veren eleştirmenler, şimdiden “yüzyılın filmi” diye açıklamalarda bulunuyor. Peki Barbie, yüzyılın sineması olarak anılan Oppenheimer’a karşı eleştirmenlerden ve ilk kez izleyenlerden nasıl tepkiler aldı?
Barbie’nin Rotten Tomatoes’daki eleştirmen puanı %89 ve Metascore puanı 81:
Oppenheimer’ın Rotten Tomatoes’ta 92 ve Metacritic’te 90 puanı var. Atom bombasının yapım hikayesi, beklendiği gibi, bir oyuncak markasının beyaz perdeye uyarlanması için ilk eleştirmen puanlarında önemli bir fark yaratmışa benziyor.
Merlin’s Cauldron’dan Kaan Can Özalp’a göre Barbie “basit ve iyi olmayan bir film”
Time, Barbie’nin Pinokyo veya Alice Harikalar Diyarında’ya benzediğini ve biraz klişe olduğunu ancak çok tatlı değil ama yeterince derin bir film olduğunu söyledi:
Zaman Sinema Eleştirmeni Stephanie Zacharek, Barbie’nin feminist bir sinema olduğunu vurguladı; bunu çok görmeye alışık olduğumuz bir teknikle aktardığını söylüyor. Barbie’nin yaşadığı dünyayı terk etmesinden sonra yaşananların daha önce pek çok filmde gördüğümüz şekliyle aktarıldığını, yani çok derin olmadığını söylüyor.
Vaniety Fair: “Barbie, bir Barbie filmi ne kadar iyi olabilirse”
Dünyanın en büyük kültürel yayınlarından biri olan Vanietiy Fair’den Richard Lawson, Barbie filminde çok fazla duygu olduğunu ancak filmdeki iniş çıkışların iyi ayarlanmadığını söylüyor.
Hollywood Reporter’a göre Barbie, eleştirel bir sinema olsa da özünde bir esere hizmet etmekten öteye gitmiyor:
Sinema dünyasının imza yayınlarından Hollywood Reporter yazarı Lobia Gyarke, Barbie’nin yönetmeni Greta Gerwig’i çizgisini bozmadığı için övüyor. Ancak gerçek-yapay dünyalar arasındaki geçişle yapılan eleştirilere rağmen Barbie’nin bilinen kültürde yeri olan bir markaya hizmet ettiğini ve sadece günümüz izleyicisinin kritik beklentilerine cevap verdiğini söylüyor.
CNN, sinemada verilen feminist ifadelerin yerinde olduğunu ancak eleştirilerin olumlu yönlerine odaklandığını aktarıyor:
Barbie’yi görmekten bıktıran tüm pazarlama kampanyaları ve sosyal medya gündemleri ile sinemada verilen siyasi ve toplumsal söylemlerin dışında Barbie, CNN yazarı Brian Lowry’ye kıyasla eğlenceli bir deneyim vadediyor.
Rolling Stone: Ataerkiye “s****r” sokan efsanevi bir kurumsal markanın uzun bir reklamı:
Filmin günümüz toplumunda cinsiyetçiliğe ve hatta şiddete kadar uzanan ataerkillik karşıtı yapısına odaklanan Rolling Stone yazarı David Fear, yapımın bu yönünü överken aslında açık bir “Barbie reklamı” olduğu için yapımı gömüyor.
CaffeineSize kanalının derecelendirmesi:
YouTube’un eşsiz sinema kanallarından Filme Gitmeden Önce Değerlendirmesi: